Foodblog voor huisgemaakte recepten en leuke hotspots

Zomer op je bordje met deze heerlijke smoothie bowls!

Zomer op je bordje met deze heerlijke smoothie bowls!

De zomer komt eraan! Tijd om ook onze maaltijden wat op te fleuren! 
Verwelkom de zomer op je bord met deze heerlijke smoothie bowl.

Kies je favoriete fruit, verwerk dit tot een smoothie en dresseer dit zoals het hoort!

Kortom: PICK & MIX! 

 

TIJD

Bereiding: 20 minuten
Diepvries: 2-3 uur
Dresseren: 5-10 minuten

Wat heb ik nodig voor 4 Smoothiebowls bokkenpootjes?

SMOOTHIE

0.5-1 liter appelsap (hangt van de grootte van je fruit af).
1 mango
2-3 bananen
2-3 kiwi
1 halve ananas

AFWERKING: Kies eventueel uit volgende suggesties

cocosrasp/ cocosschilfers
amanderschilfers of noten
blauwe besjes
frambozen
bresilienne nootjes
chiazaad
pompoenpitten
granola
kiwi
bananen
dragon fruit

 

Welk materiaal heb je nodig?

Blender

Hoe maak je het?

  1. Schil de mango en snij deze in kleine blokjes. Als je wil mag je ook mango blokjes uit de diepvries gebruiken.
  2. Pel de bananen, breek deze in 2 of 3 en gooi ook dit mee in de blender.
  3. Schil de kiwi en snij deze in 4 stukken. Voeg ook dit toe aan het fruitmengsel.
  4. Maak de ananas proper en snij ook deze in schuiven en nadien in blokjes.
  5. Voeg enkele schijven ananas toe. Je hoeft zeker geen volledige ananas te nemen.
  6. Voeg het appelsap toe. Je kunt dit ook vervangen door cocosmelk of appelsiensap.
  7. Mix dit alles in de blender.
  8. Mocht je de substantie te dik vinden, kun je extra appelsap toevoegen. Indien de smoothie te lopend is mag je nog een extra banaan nemen.
  9. Schenk de smoothie in een bakje of diepvrieszakje.
  10. Plaats de smoothie 2-3 uur in de diepvries.
    • Indien de de smoothie de nacht ervoor al invriest moet je deze de volgende dag een half uur- 1 uur voor het mixen uit de koelkast halen.
  11.  Mix de smoothie opnieuw door elkaar in de blender. 

Hoe werk je het af?

Nadat de smoothie een nachtje in de diepvries heeft gezeten en opnieuw gemalen werd, bekomen we eigenlijk een bevroren puree. 
Hierdoor is de substantie dikker en kussen we de bowl beter dresseren. Mocht je de smoothie niet eerst invriezen, zakken de stukjes fruit, noten, zaden, … naar beneden en blijft het niet mooi op de smoothie liggen. 

Neem enkele leuke kommetjes. Dit kan eender wat zijn, dat je thuis hebt staan.
Schenk de smoothie hierin en neem je garnituren erbij.
We gaan lijnen trekken met deze garnituren.
Kies iets wat je lekker vind of iets waarvan je nog een beetje over hebt.
Ik begin met frambozen. Daarna sluit ik aan met chiazaad, dragonfruit, cocosrasp, blauwe besjes, granola en cocosschilfers.
Hierin ben je vrij om te kiezen wat je lekker vindt. Lust je niet zo graag cocosrasp? Vervang dit dan door iets anders lekkers! 

TIP

Mocht je de smoothie te zuur vinden, kun je nog wat ahoornsiroop of honing toevoegen terwijl je het fruit mixt.

Lust je liever ander fruit? Zoals bijvoorbeeld aardbeien, blauwe besjes of frambozen? Dan kan perfect! Je kiest zelf met welk fruit je de smoothie maakt. 

smoothiebowl
smoothiebowl
smoothiebowl



Geef een reactie